wtorek, 8 kwietnia 2014

Pod Maciejowicami

Jest taka niewielka miejscowość w Polsce znana niemal każdemu, kto uważał na lekcjach historii. Większości z tych osób nazwa ta kojarzy się z Tadeuszem Kościuszką. I prawidłowo. Tylko gdzie te Maciejowice leżą? Przez przypadek byłem w pobliżu i udało mi się tam zajrzeć.




A leżą między Garwolinem a Dęblinem, nieopodal Wisły. Sama miejscowość bez szału, jak to niewielkie miasteczko. Na środku centralnego placu stoi okazały, jednak niezbyt urodziwy pomnik ku chwale Kościuszki. Na tyle kiepski, że nawet szkoda było robić mu zdjęcie. Po prostu wielki klocek z blachy. Tuż obok, w ładnie odnowionym budynku znajduje się za to Muzeum Tadeusza Kościuszki. Niestety nie udało mi się tam dostać, bo było już po godzinach pracy... Szkoda. 
Niepocieszony ruszyłem więc dalej. Na szczęście przy wylocie z Maciejowic, w miejscu słynnej bitwy ustawiono pomnik, więc nie wróciłem z niczym :)


Wymowny, prawda?

Jadąc dalej natrafiłem na kolejne miejsce związane z Maciejowicką batalią


Na zdjęciu widać pozostałości drzewa, pod którym przed bitwą zbierał siły Tadeusz Kościuszko. Patent niczym spod bitwy pod Grunwaldem




A obok malutka sosna, która zapewne ma przedłużyć pamięć o tym miejscu - coś na kształt sztafety pokoleń


Następnym razem zajrzę jeszcze do pobliskiego Podzamcza, gdzie można obejrzeć ciekawe ruiny :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz