poniedziałek, 14 listopada 2016

Centralna Magistrala Kolejowa

Władze Polski Ludowej miały wiele ambitnych planów. Jednym z nich była Centralna Magistrala Kolejowa, czyli oficjalnie: Linia kolejowa nr 4 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie. Więcej o samej linii można przeczytać m.in. na Wikipedii. Jedna z jej nitek miała odłączać się od głównej linii kolejowej gdzieś między Jaktorowem, a Międzyborowem i przebiegać w okolicy Baranowa. 

 zdjęcie zrobione przez Dudek146

W miejscu przecięcia się CMK i linii Warszawa-Skierniewice istnieje wiadukt kolejowy (błękitny) i do tego miejsca linia jest urządzona, natomiast dalszy jej bieg nie został zrealizowany ze względu na trudną sytuację gospodarczą w latach 80-tych. Zdołano jednak zrobić m.in. okazały nasyp (z przepustami)

 


 

i postawić kilka fundamentów pod wiadukty. Poniżej niedokończony wiadukt nad szosą w miejscowości Budy Zosine. Zdjęcia musiałem robić szybko, bo komary chciały mnie zjeść żywcem!




Kilka lat temu w polu stały jeszcze podpory pod planowane skrzyżowanie linii CMK z inną niezrealizowaną inwestycją - Autostradą Berlin-Moskwa czyli tzw. Olimpijką (budowaną na olimpiadę w Moskwie). Wraz z budową aktualnej autostrady A2 teren został w końcu oczyszczony

zdjęcie zrobione przez Tomasza Kurana (Meteor2017)

Bardzo żałuję, że nie zdążyłem tego zobaczyć na własne oczy, bo widok musiał być nieco ko(s)miczny...
Mamy jeszcze w okolicy Żyrardowa jedną niezrealizowaną ciekawostkę kolejową, ale o tym innym razem ;)

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza